Paragrafen

Bedrijfsvoering

In 2023 is het strategisch communicatieframe aangescherpt. Dit naar aanleiding van de lijn die ingezet is met de Zomernota (2022), als doorvertaling van de strategische visie ‘Een mooi leven in Leudal’ (2021) en het coalitieakkoord 2022-2026 ‘Samen bouwen aan Leudal’. Zo sluit de communicatie aan bij de bestuurlijke en organisatorische ambities van de gemeente. Aan de hand van vijf speerpunten is voor de komende jaren duidelijke focus aangebracht voor de inrichting en doorontwikkeling van onze communicatie. Daarnaast is in 2023 een communicatieonderzoek onder inwoners uitgevoerd.

Aan de hand van het strategisch communicatieframe is ingezet op doelgroepgerichte en herkenbare communicatie, het communicatiever maken van de organisatie (bewustwording, kennis en kunde), inzetten op bestuurlijke communicatie en zowel doorontwikkeling als profilering van de vakgroep communicatie. Hierdoor wordt er naar toegewerkt dat binnen alle onderdelen van onze organisatie én met de samenleving op het juiste moment, met de daarvoor best passende communicatieaanpak (strategisch, tactisch of operationeel) de juiste informatievoorziening plaatsvindt. In 2023 zijn op al deze onderdelen stappen gezet waardoor het fundament - waar de komende jaren op wordt voortgebouwd - is verstevigd. Concrete voorbeelden van deze stappen zijn dat de periodieke persgesprekken met het college van B&W zijn gestart, dat de social media aanpak is vernieuwd en dat er tientallen prikkelsessies met beleidsadviseurs en projectleiders hebben plaatsgevonden om het omgevingsbewustzijn bij aanvang van projecten te stimuleren.

Deze pagina is gebouwd op 06/27/2024 11:18:18 met de export van 06/27/2024 11:11:40